Dakwah Melalui Podcast: Nilai – Nilai Agamis Generasi-Z Di Era Digital
DOI:
https://doi.org/10.54150/thame.v3i1.272Keywords:
Da'wah, Podcast, Digital Era, Generation-zAbstract
Community service is carried out with the aim of preaching religious values ??to generation-Z in the digital era. Da'wah is carried out using podcast media at the Ash-Shomad mosque in Banten. The results of the dedication show that da'wah through podcast media runs well and smoothly. Material about the importance of religious values ??in generation-Z in the digital era has been conveyed well by the implementers. These values ??are ethics, morals, social relationships, the importance of personal character, self-control, social ethics and so on.
References
Fadilah, E. P. Y., & Aristi, N. (2017). Podcast sebagai Alternatif Distribusi Konten Audio. Jurnal Kajian Jurnalisme, 01(01).
Purwanto, H., & Nuha, A. A. (2020). Post Dakwah di Era Cyber Culture. Dakwatuna: Jurnal Dakwah Dan Komunikasi Islam, 6(2), 228–255.
Auliya, S. P. (2020). Komunikasi Antarpribadi di Ruang Publik Berbasis Digital: Analisis Self-Disclosure dalam Podcast Bagi Suara. Metakom: Jurnal Kalian Komunikasi, 4(1), 15-27.
Ramadhany, I. D. (2020). Peran Podcast sebagai Media Penyiaran Modern Berbasis Audio (Studi Kualitatif Pengguna Memilih Podcast sebagai Media Alternatif Hiburan). Banjarmasin: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyal Al-Banjari.
Lavircana, R., Herman, M., & Humaidi, M. A. (2020). Penggunaan Podcast sebagai Media Hiburan dan Informasi di Banjarmasin. Banjarmasin: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik, Universitas Islam Kalimantan MAB.
Syafrina, A. E. (2022). Penggunaan Podcast Sebagai Media Informasi Di Kalangan Mahasiswa Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Bhayangkara Jakarta Raya. Jurnal Komunikasi, Masyarakat dan Keamanan (KOMASKAM), 04(02), 10 – 22.

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Irfan Mujahidin, Amin Sobar, Marjuki; Siti Akbariyah , Gito

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.