Pengaruh Minat Pendidikan Berwirausaha Menggunakan Sosial Media Terhadap Pebisnis Dikalangan Mahasiswa Universitas Pamulang
DOI:
https://doi.org/10.54150/thawalib.v2i2.26Keywords:
Interest in Entrepreneurship, Use of Social media, and EntrepreneurshipAbstract
This study aims to determine the effect of interest in entrepreneurship using social media on business among students of the University of Pamulang. The object of this research is students who use social media as a medium for entrepreneurship at Pamulang University majoring in management. In the 2020 period with a population of 448. The number of samples taken with the Slovin formula in order to obtain a sample size of 84. The data in this study were processed by regression analysis to obtain the objectives of the study. The conclusion obtained from this study is that there is an influence of entrepreneurial interest in entrepreneurship on students. There is an influence of the use of social media on entrepreneurship in students.
References
Ambarita, I.; Sihombing, A.; & Buaton, R. (2018). Pengembangan Kewirausahaan Mahasiswa Dan Alumni Guna Era Digital. Methomika: Jurnal Manajemen Informatika & Komputerisasi Akuntansi, 02(02), 109-115.
Arieska, P. K. & Herdiani, N. (2018). Pemilihan Teknik Sampling Berdasarkan Perhitungan Efisiensi Relatif. Jurnal Statistika, 06(02), 166-171.
Arifin. (2012). Penelitian Pendidikan Metode dan Paradigma Baru. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Darmawan, I. (2021). Menumbuhkan Minat Berwirausaha Mahasiswa Melalui Pendidikan Kewirausahaan Berbasis Caring Economics. Jurnal Ekonomi & Pendidikan, 18(1), 9-16.
Deri, E. N.; Santika, I. W.; & Giantari, I. G. (2016). Niat Berwirausaha Dikalangan Mahasiswa (Studi: Mahasiswa Program Reguler Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana). E-Jurnal Manajemen Unud, 05(02), 985-1013.
Khoerussalim, I. (2013). Action! For One Family One Entrepreneur. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.
Erlangga, H. (2011). Semangat Kewirausahaan di Perguruan Tinggi (The Spirit of Entrepreneurship). Dinas Pendidikan Provinsi Banten.
Fahmi, I. (2013). Kewirausahaan Teori, Kasus dan Solusi. Bandung: Alfabeta
Hair, N.; Wetsch, L.; Hull, C.; Perotti, V.; & Hung, Y. T. (2012). Market Orientati On Digital Entrepreneurship: Advantages And Challengesa Web 2.0 Networked World. International Journal of Innovation and Technology Management, 09(06), 1-17.
Hendarsyah, D. (2020). Pemasaran Digital Dalam Kewirausahaan. Iqtishaduna: Jurnal Ilmiah Ekonomi Kita, 09(01), 25-43
Hendri & Setiawan, R. (2017). Pengaruh Motivasi Kerja Dan Kompensasi Terhadap Kinerja Karyawan di PT. Samudra Bahari Utama. Jurnal Agora, 05(01), 1-8
Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga
Lestari, J. S.; Farida, U.; & Chamidah, S. (2019). Pengaruh Kepemimpinan, Kedisiplinan, Dan Lingkungan Kerjaterhadap Prestasi Kerja Guru. Asset: Jurnal Manajemen dan Bisnis, 01(01), 38-55
Maryati, W. & Masriani, I. (2019). Peluang Bisnis Di Era Digital Bagi Generasi Muda Dalam Berwirausaha: Strategi Menguatkan Perekonomian. Jurnal Mebis: Manajemen dan Bisnis, 04(02), 53-58.
Nanda, A. A. & Farida, L. E. (2018). Strategi Pengembangan Digital Entrepreneur Di Kota Banjarmasin Dalam Menghadapi Era Asean- China Free Trade Agreement. Prosiding Seminar Nasional ASBIS, 81-90
Nasrullah, R. (2015). Media Sosial Perspektif Komunikasi, Budaya, dan Sosioteknologi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Natoen, A.; Sopiya, AR.; Satriawa, I.; & Periansya. (2018). Faktor-Faktor Demografi Yang Berdampak Terhadap Kepatuhan WP Badan (Umkm) Di Kota Palembang. Jurnal Riset Terapan Akuntansi, 02(02), 101-15.
Ndruru, R. E.; Situmorang, M.’ & Tarigan, G. (2014). Analisa Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hasil Produksi Padi Di Deli Serdang. Saintia Matematika, 02(02), 71-83.
Ningsih, R. (2017). Peranan Pendidikan Kewirausahaan Dalam Meningkatkan Motivasi Berwirausaha Bagi Mahasiswa. Prosiding: Diskusi Panel Nasional Pendidikan Kewirausahaan, 60-69.
Pradana, M. & Reventiary, A. (2016). Pengaruh Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Merek Customade (Studi Di Merek Dagang Customade Indonesia). Jurnal Manajemen, 06(01), 1-10.
Prastyaningtiyas, E. W. & Arifin, Z. (2019). Pentingnya Pendidikan Kewirausahaan Pada Mahasiswa dengan Memanfaatkan Teknologi Digital sebagai Upaya Menghadapi Revolusi 4.0. Proceedings of the ICECRS, 02(01), 281-286
Richter, C.; Kraus, S.; Brem, A.; Durst, S.; & Giselbrecht, C. (2017). Digital entrepreneurship: innovative business models for the sharing economy. Creativity and Innovation Management, 26(03), 300-310.
Rijali, A. (2018). Analisis Data Kualitatif. Jurnal Alhadharah, 17(03), 81-95.
Rosmiati, D. T & Munawar. (2015). Sikap, Motivasi, dan Minat Berwirausaha Mahasiswa. Jurnal Manajemen dan Keuangan, 17(01), 21-30.
Sanjaya, H. W. (2015). Penelitian Pendidikan, (Jenis, Metode, dan Prosedur). Jakarta: Kencana.
Schwab, K. (2019). Revolusi Industri Keempat. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama
Sibali, M. N. D. & Hasiara, L. O. S. (2014). Pengaruh Gaya Kepemimpinan Dan Budaya Organisasi Terhadap Motivasi Dan Komitmen Organisasi Pada Politeknik Negeri Samarinda. Jurnal Eksis, 10(01), 2817-2825
Sugiarto, E. (2016). Analisis Emosional, Kebijaksanaan Pembelian Danperhatian Setelah Transaksi Terhadap Pembentukan Disonansi Kognitif Konsumen Pemilik Sepeda Motor Honda Pada UD. Dika Jaya Motor Lamongan. Jurnal Penelitian dan Ilmu Manajemen, 01(01), 34-47
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Tjipto, I. & Sutanto, E. M. (2018). Pengaruh Kepuasan Pada Kompensasi, Motivasi Kerja, Dan Komitmen Organisasional Terhadap Kedisiplinan Kerja Sopir Tetap PT Sumber Karya. Jurnal Agora, 06(02), 1-7.
Widana, I. W. & Muliani, P. L. (2020). Uji Prasyarat Analisis. Lumajang: Klik Media
Yuwono, T. (2019). Membangun Jiwa Kewirausahaan Bagi Mahasiswa Sebagai Upaya Mewujudkan Kemandirian Perspektif Perkuliahan Mata Kuliah Kewirausahaan di Universitas Pamulang Tangerang Selatan. Jurnal Ilmiah Feasible: Bisnis, Kewirausahaan & Koperasi, 01(01), 11-15.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Haryantini

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.